уторак, 20. септембар 2016.

Troja,Iliri i Brigi



Troja može i MORA biti samo tamo gdje su obitavala glavna tri trojanska plemena za vrijeme trojanskog rata. Nikako u njihovim novim domovinama ili drugdje. Tačka. Jer bez Trojanaca nema Troje, kao što bez trojanske kulture nema Trojanaca, a bez trojanske mitologije se ne bi znalo ni za trojansku kulturu. Stoga se Troja ima tražiti samo tamo gdje se prisustvo Trojanaca, i to prvenstveno Briga, Dardana i Paeona, može dokazati. A ko god se upusti u malo detaljnije istraživanje ovih plemena, taj mora doći do zaključka da se radi o drevnim ilirsko-tračkim plemenima. Pa trojanska mitologija se ne bi mogla ni zamisliti bez ilirske i obratno. Dovoljno nam govori sama činjenica da trojanski kralj Priam, vladar Troje, njihov Alfa i Omega, nabraja ilirske mitološke ličnosti kao svoje pretke.




Herodot i drugi stari historičari i pisci jasno su zapisali da su se Brigi sa Balkana preselili u Malu Aziju vijekovima poslije trojanskog rata. I lijepo nam kažu da su se na Balkanu zvali Brigi a da se Frigima počinju zvati tek po dolasku u novu domovinu.....
......Akrem Akurgal koji je bio najugledniji turski arheolog, pa slobodno možemo reći i otac turske arheologije, čovjek sa pedestogodišnjim iskustvom, jasno i glasno je govorio da se prisustvo Friga bilo gdje u Turskoj arheološki može dokazati TEK za 8. vijek stare ere, dok se trojanski rat odigrao oko 500 godina ranije. Rekao je da čak i ti artifakti iz 8. vijeka neodoljivo podsjećaju na balkanske. To je jedan od rijetkih primjera gdje je arheologija potvrdila ono što je jedan antički historičar zabilježio. U ovom slučaju su dokazali da je Herodotova tvrdnja o Brigima tačna. Tako da svaka trvdnja o Troji bilo gdje u Turskoj odmah na početku nailazi na ogroman problem: odsustvo Trojanaca, kao i njihove kulture i mitologije, na tom prostoru za vrijeme trojanskog rata. A o lopovu Šlimanu i njegovoj Troji u Hisarliku, gdje ne može stati niti jedna dvadesetina Troje kakva je opisana u Ilijadi, nema potrebe trošiti riječi.
Dalje, samo kod nas postoje narodna predanja o Troji, samo kod nas se i danas igra Trojansko kolo, samo su naši stari pisci pisali o Troji kao gradu koji se nedvojbeno nalazi u njihovoj domovini, samo naši stari su pričali da su Dubrovnik, Počitelj i Stolac građeni kamenom trojanskih zidina, te da su čak i Rimljani odnosili kamen sa Troje itd.




Pa onda legende o danajskim brodovima koje po povratku iz Troje hvata nevrijeme i vjetar ih nosi u italijanski Taranto, a to je moguće samo ako su se vraćali Jadranskim morem.... Kako god okreneš, bez Ilirije nema Troje. Pa i sam naziv ''Ilijada'' mnogo govori. Drugi naziv za Troju je Ilij, i to je u Ilijadi sasvim jasno. Iliri - Illyrioi - oni što drže Ilij."







"Jedan od najljepših detalja sa stećaka je ovaj dole gdje ''igraju kolo''...
Ko igra?
Trojanci Brigi igraju! Brigijska ratna nošnja na njima, brigijske im kape na glavama. Igraju kolo sa Trojankama svojim.
A kakvo kolo igraju?
Kolo trojansko. :)
Šta drže u rukama?
Djeteline list, krv Hektorovu!
A kako ja to znam? E pa ovako... :D 






Brigijska-frigijska kapa je poznata u svijetu od pamtivjeka. Ona je simbol slobode i mudrosti. Ime je dobila po istoimenom trojanskom plemenu. Istu je na glavi imao trojanski princ Paris tj. Lisander kada je Ahila smrtno ranio strijelom. Njihove uniforme su takođe tipične za ilirska i tračka plemena ALI i za etrurska, kao što možete vidjeti na statui etrurskog ratnika iz Italije. Etrurske i rimske priče o trojanskim izbjeglicama kao njihovim precima i osnivačima su brojne.







Pitate se kakve veze ima djetelina sa Trojom?
Djetelina se u Ilijadi spominje nekoliko puta. Posebnu važnost je dobila nakon što je trojanski princ i vojskovođa Hektor u boju ubio Ahilovog rođaka i najbližeg druga Patrokla, misleći da ubija Ahila. Naime, mladi Patroklo je nosio Ahilov oklop i kacigu. Ahil se tada zakleo da će ostvetiti njegovu smrt i da neće stati dok Hektorova krv ne prekrije svaki listić djeteline. I tako listić djeteline, natopljen Hektorovom krvlju, postade trojanski simbol.
Trojanska nošnja, trojansko kolo (koje se i danas igra širom bivše Jugoslavije) i djetelina koja govori ''mi smo trojanske krvi''. Ako vas ko bude pitao, to je trojanska simbolika na stećka....








autor: Sanin Mulaomerović









Најлакши начин до зараде на интернету икада:




Нема коментара:

Постави коментар